نوشته شده توسط : محمدجواد افرازه

 

جایگاه رایانه ها در علوم فضایی  
 
بدون اغراق کامپیوتر، موجب گسترش شگرف کلیه علوم و به ویژه دانش فضا در رابطه ای تنگاتنگ و دوسویه بوده است. همان اندازه که کامپیوتر در گسترش فضانوردی سهیم بوده، دانش فضا نیز در راستای خود و برای نیل به اهداف خود و بیشتر از هر دانش دیگری، موجب پیشرفت کامپیوتر شده است. علوم و تکنولوژی فضانوردی و علوم کامپیوتر، دو روی یک سکه و مدیون همدیگر هستند. نقش کامپیوترها در تکنولوژی فضانوردی، آنچنان مهم است که اساسا بدون آن، این فن آوری به هیچ وجه امکان رشد و پیشرفت نداشت. کامپیوترها که در اواخر دهه ۱۹۴۰م، ساخته شدند، در آغاز به بزرگی یک ساختمان بوده و هزینه گزاف و مصرف برق بسیار بالایی داشتند. در دهه ۱۹۶۰م، پس از سودجستن از ترانزیستور به مقدار زیادی از حجم، وزن و مصرف برق دستگاه های کامپیوتری کاسته شد. تکنولوژی فضایی که از پیشرفت تمام صنایع در جهت گسترش خود استفاده می کرد، همزمان آن صنایع را در جهت پیشرفت نیازهای خود رشد می داد. مهم ترین نیاز این تکنولوژی عبارت بود از کاستن از حجم، وزن و مصرف برق دستگاه هایی که موشک ها و ماهواره ها، آنها را با خود حمل می کردند.


:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمدجواد افرازه


:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمدجواد افرازه

تاریخچه کامپیوتر و کاربرد آن در پزشکی

تاریخچه کامپیوتر و کاربرد آن در پزشکی

کاربرد کامپیوتر در پزشکی با هدف اصلی پردازش و آنالیز اطلا عات پزشکی و ارتباطات بین این اطلا عات و استفاده کنندگان مربوطه است که این اطلا عات بر اساس دانش و تجربه حاصل از عملکرد سیستم های مختلف در پزشکی و بهداشت می باشد به طور کلی ارتباط کامپیوتر با پزشکی را می توان در ۶ سطح و یا کاربرد مختلف تقسیم بندی کرد

کامپیوتر یا دستگاهی که به وسیله آن محاسبه عددی را می توان انجام داد برای دو هدف عمده کاربرد پیدا کرده است یکی به جهت انجام محاسبات پیچیده با سهولت و یکی جهت دستیابی و ارزیابی اطلا عات زیاد وپیچیده.

کاربرد کامپیوتر در پزشکی با هدف اصلی پردازش و آنالیز اطلا عات پزشکی و ارتباطات بین این اطلا عات و استفاده کنندگان مربوطه است که این اطلا عات بر اساس دانش و تجربه حاصل از عملکرد سیستم های مختلف در پزشکی و بهداشت می باشد به طور کلی ارتباط کامپیوتر با پزشکی را می توان در ۶ سطح و یا کاربرد مختلف تقسیم بندی کرد.

۱) ثبت اطلا عات و ارتباطات مربوط به آن (Recorbing anb Communication)

این کاربرد شامل مواردی مثل گرفتن ونمایش علا ئم بیولوژیک و حیاتی روی مونیتور یک بخش مراقبت های ویژه، ارتباط بین ترمینال های یک شبکه کامپیوتر در بیمارستان و انتقال اطلا عات از مثلا «آزمایشگاه به بخش و یا فرستادن پیام های الکترونیکی بین بخش ها و مراکز مختلف بیمارستان است.

۲) ذخیره و بازیابی اطلا عات در بانک اطلا عاتی(dases bata of retrievalStorage)

شامل سیستم ثبت و ذخیره اطلا عات بیمار و کامپیوتر، امور مربوط به پذیرش و ترخیص و محاسبه مخارج پرونده بیمار و حتی ذخیره اطلا عات مربوط به آزمایشات رادیوبیولوژی، وضعیت بیمار و گزارشات بیمار درکامپیوتر می باشد.

۳) محاسبه و کنترل اتوماتیک (AutomationComputation )

در حال حاضر اکثر دستگاه های پزشکی مثل CT,NM,EEG,ECGبه کامپیوتر یا میکروپروسسور وصل هستند که در واقع کنترل و کارکرد آنها را انجام داده وکنترل کیفی لا زم در جهت بهبود کیفیت نتایج حاصل را به طور اتوماتیک انجام داده وگزارش می نماید.



:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمدجواد افرازه

آموزش نصب همزمان چند تلگرام روی کامپیوتر

 

 

آموزش نصب همزمان چند تلگرام روی کامپیوتر

 

 

بسیاری از افراد دارای دو یا چند خط موبایل هستند و میخواهند از تلگرام استفاده کنند. این مسئله زمانی مهم میشود که شما برای تمامی این خط ها اکانت تلگرام میخواهید.

 

برای اندروید نرم افزار های مختلفی وجود دارد که به راحتی میتوانید بیش از یک اکانت را فعال کنید.

 

اما در ویندوز این مسئله متفاوت است.

 

در این مطلب آموزش نصب همزمان چند تلگرام روی کامپیوتر را برای شما آماده کرده ایم.

 

روش اول (استفاده از نسخه وب)
نسخه وب تلگرام هم مثل نسخه دسکتاپ است و برای عمل روی مرورگر طراحی شده است. شما میتوانید علاوه بر نسخه نصب شده روی کامپیوتر، با مرورگرتان از نسخه وب استفاده کنید.
برای استفاده از نسخه وب به آدرس زیر بروید، مثل سایر نسخه ها شماره خود را وارد کنید و منتظر کد تایید باشید. کد را وارد کنید و وارد اکانت خود شوید:


web.telegram.org

 


روش دوم (استفاده از نسخه پرتابل)
اکثر برنامه های امروزی از نسخه پرتابل بهره میبرند و تلگرام هم از این قاعده مستثنا نیست. برای دانلود نسخه پرتابل تلگرام ویندوز به desktop.telegram.org بروید و روی Portable Version For Windows کلیک کنید تا دانلود نسخه پرتابل شروع شود. سپس فایل اجرایی تلگرام را اجرا و از آن استفاده کنید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمدجواد افرازه

دانلود آفیس 2016 نسخه نهایی

Microsoft Office 2016

 

 

آفیس 2016 - Ofiice 2016

 

 

نسخه نهایی آفیس 2016 منتشر شد!

 

بعد از انتشار آفیس 2013 ، در طی چند سال مایکروسافت بر روی نسخه بعدی آفیس خود با نام آفیس 2016 تحقیق و بررسی های بسیاری انجام داده است. و در تاریخ 22 سپتامبر 2015 این نسخه به صورت رسمی ارائه شد.

 

شرکت مایکروسافت آفیس 2016 را هم برای ویندوز و هم برای سیستم عامل مک ارائه کرده است، و این نرم افزار به صورت همزمان برای این دو سیستم عامل در دسترس میباشد.

 

در ادامه مطلب میتوانید تصاویری از محیط نرم افزار و ویژگی های آن را ببینید و در صورت تمایل جدیدترین نسخه ویندوزی آن را از سایت سرزمین دانلود دریافت کنید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمدجواد افرازه

دانلود شریت برای کامپیوتر SHAREit

 

 

دانلود شریت برای کامپیوتر لپتاپ SHAREit Pc

SHAREit شیریت یکی از بهترین، پرطرفدارترینبرنامه های انتقال و دریافت فایل با سرعتی باورنکردنی برای اندروید است با استفاده از این برنامه به آسان می توانید با سرعت بالا به انتقال برنامه، بازی و فایل هایی تا حجم چند گیگابایت بدون هیچگونه محدودیت بپردازید.  داشتن برنامه مخصوص کامپیوتر که با سرعت میتوانید اطلاعات خود را بین کامپیوتر و گوشی منتقل کنید با استفاده از نسخه ویندوز برنامه میتوانید به راحتی فایل های خود را بین گوشی اندرویدی و کامپیوتر شخصی خود بدون هیچ گونه اتصال کابلی انجام دهید امکان اشتراک گذاشتن فایل های خود و کنترل فایل ها توسط دستگاه مقابل .

 

قابلیت های برنامه:
  • محیط ساده و بسیار دوست داشتنی
  • ارسال و دریافت انواع فایل ها ( فولدر، عکس ، موزیک ، اسناد ، کانتکت و … )
  • قابلیت ارسال فایل های حجیم با سرعت بالا
  • قابلیت ارسال گروهی
  • اشتراک فایل های خود با دیگران
  • و ….
حتما بخوانید :  دانلود BlueStacks 2.5.77.6322 نرم افزار بلواستکس روت شده برای کامپیوتر - ویندوز

 

تغییرات نسخه جدید:
  • رفع مشکلات وبهبود عملکرد نرم افزار

 

آموزش استفاده از برنامه شریت اندروید و کامپیوتر

دانلود شریت برای اندروید

 

توجه:

برای هرگونه سوال درباره این مطلب یا در زمینه گوشی و تبلت و برنامه های موبایل، می‌توانید با همکاران ما در "موبایل‌کمک" تماس حاصل نمایید.

تماس از سراسر کشور: 9099071015 (بدون پیش شماره و از تلفن ثابت)

تماس با موبایل: 99225515 (بدون پیش شماره و از همراه اول)

تماس از استان تهران: 9092305296 (بدون پیش شماره واز تلفن ثابت)



:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمدجواد افرازه

 

دانلود بازی یگان ویژه (برای کامپیوتر)

Delta Force 5 Black Hawk Down PC Game

 

 

بازی یگان ویژه (برای کامپیوتر) - Delta Force 5 Black Hawk Down PC Game

 

 

یکی از بازی های معروفی که در کشور ما طرفداران زیادی دارد Delta Force است.

 

در این بازی که یک بازی جنگی است، شما باید به عنوان یک سرباز همه فن حریف به صحراهای عراق بروید و دشمنان خود را نابود کنید.

 

در این مطلب نسخه پنجم این بازی زیبا را برای شما آماده کرده ایم. در این بازی شما مجددا به عراق بازمیگردید و با دشمنان خود به جنگ میپردازید.

 

در این بازی شما در یک تیم قرار دارید که باید ماموریت های مهم و سخت را با موفقیت پشت سر بگذارید.

 

شما باید استفاده از تمامی وسایل جنگی را به خوبی بدانید و در هر مرحله با استفاده از این وسایل دشمنان را نابود کنید.

 

در ادامه مطلب میتوانید تصاویری از محیط این بازی و بخشی از ویژگی های آن را ببینید. و در صورت تمایل جدیدترین نسخه آن را دانلود کنید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 2682
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمدجواد افرازه

نرم افزار رایت سی دی - CDBurnerXP 4.5.7.6

 

 

اکثر کاربران اولین تجربه رایت خود را با نرم افزار محبوب Nero انجام داده اند. این نرم افزار علاوه بر کارایی بالا اشکالاتی را نیز دارد که میتوان به حجم بالای آن و نیز سوختن زیاد سی دی ها اشاره کرد.

 

نرم افزار CDBurnerXP یک نرم افزار کم حجم و کارامد میباشد که با استفاده از آن میتوانید به سادگی اطلاعات خود را بر روی سی دی یا دی وی دی رایت کنید. این نرم افزار از اکثر فرمت های رایج رایت پشتیبانی میکند.

 

از ویژگی های این نرم افزار میتوان به قابلیت رایت ISO یا ذخیره اطلاعات بر روی هارد دیسک و نیز ساخت دیسک Bootable اشاره کرد.

 

در ادامه مطلب میتوانید تصاویری از محیط نرم افزار و ویژگی های آن را ببینید و در صورت تمایل جدیدترین نسخه آن را از سایت سرزمین دانلود دریافت کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمدجواد افرازه

 

دانلود نرم افزار اسکن و ویروس کشی فلش مموری

USBFix 9.014

 

نرم افزار اسکن و ویروس کشی فلش مموری - USBFix 9.014

 

 

نسخه جدید نرم افزار اسکن و ویروس کشی فلش مموری USBFix منتشر شد! (9.014)

 

حتما برایتان پیش آمده است که فلش مموری تان ویروسی شده باشد. نرم افزار USBFix یک آنتی ویروس رایگان مخصوص حافظه های USB است که امکانات زیادی را در اختیارتان قرار میدهد.

 

ویروس هایی مانند Conficker از نوع تکثیر شونده اتوماتیک هستند که به محض اینکه وسیله ای را به درگاه USB متصل کنید آن را آلوده میکند و اگر سیستم عامل کامپیوتر خود را نیز تعویض کنید فایده ای نخواهد داشت و ویروس همچنان باقی خواهد ماند.

 

نرم افزار USBFix میتواند این گونه آلودگی ها را شناسایی کرده و از بین ببرد و از فلش USB شما محافظت کند. این نرم افزار توانایی رفع سایر مشکلات فلش مموری را نیز دارد.

 

در ادامه مطلب میتوانید تصاویری از محیط نرم افزار و ویژگی های آن را ببینید و در صورت تمایل جدیدترین نسخه آن را از سایت سرزمین دانلود دریافت کنید.



:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمدجواد افرازه

 


مطمئنا بارها برای شما هم پیش آمده که از خود پرسیده اید بهترین راه برای در امان ماندن از دست هکرها در دنیای اینترنت چیست ؟ مطمئنا به این پاسخ رسیده اید که نصب یک نرم افزار امنیتی و آنتی ویروس می تواند شما را از دست این هکرها در امان نگه دارد. اما بد نیست بدانید که این آنتی ویروس ها به تنهایی قادر به حفاظت از شما و سیستمتان نمی باشند و یکی از مطمئن ترین راه های در امان ماندن از دست آن ها مخفیانه عمل کردن در دنیای اینترنت و هویت شما یعنی آی پی شما می باشد. امروزه نرم افزارهای فراوانی برای این کار روانه ی بازار شده اند که اکثر آن ها دارای مشکلات فراوانی بوده اند و نتوانسته اند نظر شما را جلب نمایند. اما اکنون باز هم سرزمین دانلود به ارائه ی نرم افزاری بسیار مفید و کاربردی برای شما دوستان عزیز پرداخته است که با استفاده از آن می توانید به راحتی آی پی خود را مخفی کرده و از دست هکرها در امان بمانید. Smart Hide IP نرم افزاری است که شما را قادر می سازد تا به راحتی و تنها با یک کلیک آی پی خود را مخفی کرده و با آی پی های جعلی در اینترنت به گشت و گذار بپردازید و حتی با عوض نمودن آی پی خود و قرار دادن آی پی کشورهای دیگر به سایت های که برای کشور ما تحریم می باشد مراجعه کرده و نیاز های خود را برطرف سازید.

 



:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 دی 1395 | نظرات ()